Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Brno

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Juni 2015 | Tsjechische Republiek, Brno

Vandaag hebben we de laatste 50 km van onze fietstocht weggetrapt. Na 1491 km fietsen we over een mooi fietspad Brno binnen. Maar dan is het ook meteen afgelopen met rust: wat een verschil met de stilte van de afgelopen week.
Omdat het nog redelijk vroeg is, besluiten we eerst naar de fietsenmaker te gaan die ons fietsdozen beloofd heeft voor de terugreis met het vliegtuig. Met behulp van onze GPS vinden we hem in een onooglijk zaakje buiten het centrum. We kunnen onze fietsen bij hem achterlaten: hij zal ze in dozen verpakken. Morgen kunnen we het spul dan met een taxi naar ons hotel vervoeren van waaruit we vrijdagmorgen vertrekken naar de luchthaven. En daar is het dan vervolgens afwachten of Wizzair de verpakkingen accepteertof ons alsnog een poot uit gaat trekken. We zullen zien!
We hebben overigens een keurig hotel hier in Brno(hotel Arte), net even buiten het centrum. Een centrum dat ons overigens 100% is meegevallen; rustig, met een aantal mooie gebouwen en pleintjes.
Op advies hebben we gegeten in Pegas, de oude stadsbrouwerij van Brno. Het bier was lekker, het eten erg "basis" en we hadden de pech vlakbij een stel stokdove gillende keukenmeiden te zitten. Halverwege onze maaltijd zijn we daarom verhuisd naar een andere tafel. Blijkbaar zijn we na drie weken fietsen door de binnenlanden van Duitsland en Tsjechië niet meer gewend aan harde geluiden.

  • 17 Juni 2015 - 21:07

    Wil Fonderie:

    Jan en Marco proficiat weer een mooie en ook een zware tour gedaan.
    Jan bedankt voor het dagelijkse verslag heb ervan genoten en met jullie mee geleefd.
    jullie moeten volgend jaar weer waarheen weet ik niet maar de verslagen worden steeds intersanter.
    voor vrijdag een goede terugreis en hoop tot volgend jaar dat is voor jou Jan Marco zie ik eerder..
    Wil.

  • 17 Juni 2015 - 22:47

    Fred Van Lieshout:

    Beste Jan en maat Marco,

    Met het bereiken van de stad Brno kunnen jullie uitroepen: 'Het zit er op!'. Het lijkt me wederom een zeer boeiende, gevarieerde, maar soms ook afmattende tocht geweest. Met mee- en tegenvallers, maar zo is immers het hele leven. Al is het aantal kilometers wat minder dan Santiago de Compostella en Rome de prestatie is andermaal indrukwekkend.
    Heel veel dank, Jan, voor de interessante verslagen die je elke dag hebt gegeven; ik heb ervan genoten.
    Er zullen er wellicht nog wel een of twee volgen, maar ik stop nu met mijn reacties. Ik wens jullie een behouden thuisreis en een warm onthaal op het thuisfront.
    Misschien hebben jullie al nagedacht over een nieuw fietstochtdoel voor 2016. Ik kan me niet voorstellen dat dit de laatste keer is geweest. Voor eventuele verslaggeving houd ik me dan weer aanbevolen.
    Vele en hartelijke groeten,
    Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 29625

Voorgaande reizen:

11 Juni 2023 - 01 Juli 2023

Midden-Europa

08 Mei 2022 - 29 Mei 2022

Andalusië

11 Juni 2019 - 30 Juni 2019

Eindhoven-Keerbergen-Girona 2019

28 April 2018 - 31 Mei 2018

Ruta Iberica 2018

02 Mei 2016 - 26 Mei 2016

Ruta Iberica

20 April 2017 - 20 Mei 2016

Andalusie (Girona - Sevilla)

29 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Praag en Brno

14 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Marco en Jan naar Rome

30 Juli 2021 - 30 November -0001

Alternatief rondje 2021

Landen bezocht: