De finish - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu De finish - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

De finish

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Juli 2019 | Spanje, Gerona

Na een ronduit beroerde nacht met veel kramp zitten we om 7 uur aan het prima ontbijt. Vandaag de laatste 77 km naar Girona en dan zit onze fietstocht er weer op. Het worden 77 zware kilometers, vooral door de hitte; ook vandaag stijgt de temperatuur weer snel naar 35 graden. Vlak voor Girona hebben we ook nog een uitputtende beklimming van dik 11 kilometer. Een paar professionele wielrenners vliegen ons voorbij; de streek rond Girona is geliefd bij profwielrenners en wij snappen nu waarom!
Rond 14.00 uur bereiken we hotel Salles, stallen onze fietsen en gaan ons opfrissen om daarna het zwembad in te duiken.
Na 1930 WARME kilometers zijn we daar wel aan toe. Het waren overigens 1930 kilometers over een prachtige route, met honderden km fietspaden en stille binnenwegen en een prachtig, afwisselend landschap. Speciale vermelding verdient nog mevrouw Bosch die ervoor gezorgd heeft dat Marco fluitend deze monstertocht heeft volbracht.
Morgen zijn we van plan om Barcelona te gaan bezoeken; niet per fiets maar met de trein.

• 02 Juli 2019 - 13:12

Marja Bodegom:

“Geweldige Fietsers”, Jullie hebben toch weer een prachtige prestatie geleverd en genoten van een mooie route.
    Alleen soms met slaapgelegenheden en eten was het weer even kamperen, maar ach, heeft ook zijn charmes.
    “Proficiat” voor beiden.
    Dikke fiets knuffels Marja.

• 02 Juli 2019 - 13:19

Rian:

Gefeliciteerd met deze prestatie onder tropische omstandigheden!!!

• 02 Juli 2019 - 14:07

Henri:

Geweldig gedaan.
    We zijn benieuwd naar je verhalen. Maar als het goed is horen we die a.s. Zondag.
    Groeten Joke en Henri

• 02 Juli 2019 - 15:32

Joke:

Een dikke proficiat met deze topprestatie!!
    Geniet van Barcelona en daarna lekker uitrusten.

Groetjes Joke

• 02 Juli 2019 - 16:51

Fred Van Lieshout:

Hiep, hiep, hiep, hoera! Proficiat met deze geweldige prestatie. Fantastisch dat jullie onder zulke vaak extreme temperaturen deze bijna 2000 km hebben volbracht. Met een knipoog naar mevrouw Bosch!
    Geniet nog even van Barcelona. Het is precies 44 jaar geleden dat ik er geweest ben. Misschien is er wel het een en ander veranderd. Graag worden jullie straks weer verwelkomd in Keerbergen en Eindhoven.
    En natuurlijk ben ik benieuwd naar de verdere verhalen en belevenissen. Veel groeten, Fred