Pech? - Reisverslag uit La Nava de Ricomalillo, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Pech? - Reisverslag uit La Nava de Ricomalillo, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Pech?

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Mei 2016 | Spanje, La Nava de Ricomalillo

Helaas fietsen we ook vandaag weer bijna de hele dag in kou en regen. Het houdt maar niet op. Is het gewoon pech of hebben we het verdiend? Het landschap is schitterend, maar we kunnen er amper van genieten. Na ruim drie uren fietsen komen we na een stevige klim in Guadalupe. We bekijken de basiliek en het Monasterium waar we graag overnacht en gegeten hadden. Helaas.
Daarna vervolgen we onze rit met de klim over de Puerto de San Vicente. Slechts 800 m hoog, maar wel ruim 10%; het hakt erin met dit weer. De beloofde Casa Rural blijkt Helaas niet aanwezig, dus moeten we nog ruim 30 km doorfietsen. Ook een verbouwde treinwagon langs de Via Verde biedt geen soelaas.
Uiteindelijk komen we om 18 uur na 100 km bij Hostal Villa Maria in La mava de Ricomalillo. De verwarming gaat op 25 graden en we duiken onder een warme douche.
Morgen zien we wel weer verder.

• 11 Mei 2016 - 21:43

Fred Van Lieshout:

Beste pechvogels,

Wat een teleurstelling dat het weer zo verschrikkelijk slecht is: het andere uiterste van wat we momenteel hier beleven. Maar . . . voor de komende pinksterdagen worden hier kou en regen voorspeld. Hopelijk is dan daar ook het omgekeerde van hier!
    Jan, je noemt Guadelupe. Daar heb ik nog herinneringen aan. In dat Monasterium heb ik gelogeerd en gegeten: dat was zeer de moeite waard. Ook staat me nog bij dat ik daar de familie Leon-Bathasar ontmoette. Dat gezin was een van de eerste Spaanse gezinnen waarmee ik in tweede helft zeventiger jaren (vorige eeuw!) op de Franciscusschool kennismaakte. Gezellig met hen toen wat gedronken. Dat is geweest in 1982, wel even geleden.
    Succes en veel plezier. Gelukkig dat er naast het koude water uit het hemelruim nog warm water uit de douches is. Groeten,
    Fred