100 kilometer - Reisverslag uit Trujillo, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu 100 kilometer - Reisverslag uit Trujillo, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

100 kilometer

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Mei 2016 | Spanje, Trujillo

Aangezien hotel Vettonia geen ontbijt verzorgt, zijn we vanmorgen op zijn Spaans gaan ontbijten. Dat betekent een bocadilla(broodje) met ham, tomaat en flink wat olijfolie en lekkere zwarte koffie. Dat daar niks mis mee is, bewijzen de ruim 100 km die we vandaag gefietst hebben naar het historische stadje Trujillo. Natuurlijk vielen we wat betreft de plaats van ons hotel weer eens in de prijzen: op het hoogste punt van het stadje. Dat betekende dus flink klimmen in hobbelige en steile steegjes, maar dan heb je ook wat. Posada dos Orillas is een echt Spaans juweeltje.
We zijn er overigens net op tijd, want er breekt een zware onweersbui los. Zal het de komende dagen nog slechter weer worden? We kunnen het amper geloven, maar de vooruitzichten zijn nog steeds slecht.
Morgen fietsen we naar Guadelupe waar een mooi hotel schijnt te zijn met een prachtige binnentuin voor het diner. Het is te hopen dat ze ook terrasverwarming hebben!!!

• 09 Mei 2016 - 19:33

Fred Van Lieshout:

Beste Jan en Marco,

Met veel genoegen lees ik elke dag opnieuw het reisverslag van jullie onderneming.
    Het wordt tijd dat ik eens reageer; jullie zijn nu immers een kleine week onderweg. Jullie hebben al heel wat meegemaakt, heb ik de indruk. Jammer dat de weergoden jullie wat minder gunstig gezind zijn. De tocht lijkt me niet altijd even gemakkelijk, maar jullie zijn best heel wat gewend en 'hobbels nemen' blijft een spannende uitdaging. Graag wens ik jullie een plezierige voortzetting van deze fietstocht. Geniet ervan!
    Hartelijke groeten,
    Fred