Wasserette beginnen? - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Wasserette beginnen? - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Wasserette beginnen?

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Mei 2016 | Spanje, Badajoz

Voor al die mensen die nog op zoek zijn naar een goed belegde boterham hebben we een gouden tip: Begin een wasserette in Portugal!
Na enkele dagen fietsen begin je elkaar lichtelijk te ruiken en dus waren we blij dat het charmehotel in Estremoz bereid was onze wieler- en andere kleding te wassen. Vanmorgen kregen we bij het uitchecken de rekening en daar kun je bijna een nieuwe wasmachine voor kopen. Maar goed, we ruiken weer even fris.
Fris was het vandaag trouwens ook weer, maar gelukkig is het de hele dag droog gebleven. Via Borba, Villa Vocosa en het mooie Elvas zijn we 75 km verder naar Badajoz gepeddeld. We hebben Portugal dus verlaten en genieten vanaf nu hopelijk van de Spaanse gastvrijheid.
Het binnenrijden van Badajoz was overigens geen feest. Bij het passeren van de Rio Guadiana werden we door de harde wind zowat van onze fiets geblazen. Vervolgens passeerden we uitgestrekte wijken met vieze huurkazernes, voordat we bij ons hotel midden in het drukke centrum aankwamen. Dat hotel is overigens prima, maar er wordt momenteel wel een feest (bruiloft, communie???) gevierd met heel veel lawaaierige kinderen. Benieuwd of we vanavond nog een graantje meepikken van dit feest.
We hebben inmiddels zo'n 300 km gefietst en gaan de komende dagen richting het Spaanse binnenland met allesbehalve goede weersvooruitzichten. Genieten jullie nog maar even van jullie zomer, maar stuur tzt ook wat deze kant op.

• 08 Mei 2016 - 10:34

Leo Davrveld:

Beste Jan, het weer is hier waarschijnlijk niet veel beter, maar de was kun je hier voor 7 Euro laten doen.Dus .....als je in de buurt komt,jullie zijn welkom.
    ( Als lokkertje hebben we heerlijke tinto )

Groeten Annie en Leo