Te koop: zonnebrandmiddel - Reisverslag uit Évora, Portugal van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Te koop: zonnebrandmiddel - Reisverslag uit Évora, Portugal van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Te koop: zonnebrandmiddel

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Mei 2016 | Portugal, Évora

Nemen jullie wel voldoende zonnebrandmiddel mee. Onze dames waren maar al te bang dat we levend zouden verbranden op onze fiets. Nou ze kunnen gerust zijn: op dit moment hebben we meer aan ons regenpak!
Als het in nederland heel mooi weer is, betekent dat meestal slecht weer in Zuid Europa. DAT KLOPT, maar het is jullie van harte gegund al hopen we wel dat we onze flesjes zonnebrandmiddel niet ongebruikt mee terug moeten nemen.
Vanmorgen zijn we in de stromende regen uit Alcacer do Sal vertrokken. Voor vandaag staat een route door de Alentejo op het programma: een prachtige, groene en stille streek met in deze tijd van het jaar prachtig gekleurde weilanden. In de zon zal het allemaal nog veel mooier zijn, maar we hebben er toch van genoten. Onderweg nog een lekkere expresso gedronken en de juffrouw van het etablissement achtergelaten met een kletsnatte vloer. Waarschijnlijk staat ze nu nog te dweilen.
Rond half twee gestopt in Valverde en daar bijna een uur gewacht voordat de simpele dagschotel geserveerd werd. De reden: de kok stond onafgebroken valse liedjes te fluiten. Zowel zijn kook- als zijn zangvaardigheden waren ver onder de maat.
Na dit mislukte intermezzo doorgefietst naar Evora en daar ingechect in het MOOV hotel. Na een heel lange warme douche gaan we deze prachtige stad (op de Unesco werelderfgoedlijst) eens goed bekijken. En vervolgens op zoek naar een restaurant met een kok zonder zang-, maar met kookvaardigheden.

• 05 Mei 2016 - 18:58

Joke:

Hoi Jan

Beetje pech die regen maar je weet, na regen komt zonneschijn !!
    En had jij die kok niet wat zang ondersteuning kunnen geven ? Je had ook een lied van Keskedee kunnen laten horen. Hopelijk hebben jullie toch lekker gegeten.

Groet en ik blijf je volgen,
    Joke