Cruise - Reisverslag uit Alcácer do Sal, Portugal van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Cruise - Reisverslag uit Alcácer do Sal, Portugal van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Cruise

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Mei 2016 | Portugal, Alcácer do Sal

Vandaag begint gelukkig eindelijk onze fietstocht. Om 8 uur staan onze fietsen al met volledige bepakking klaar en ziiten we fris gedoucht in de patio aan het afscheidsontbijt. Dat smaakt weer voortreffelijk en even later nemen we met een mooie (knie)val vanaf de fiets afscheid van de mooie Maria.
Over kinderkopjes en tussen tramrails dalen we af naar de Taag, we sjouwen onze fietsen over een looptrap en komen op tijd bij de Cais do Sobre voor de Ferry naar Montijo. De dienstregeling is echter aangepast, dus we moeten even wachten voor we aan onze eerste Cruise kunnen beginnen. Maar even later hebben we een enorme boot praktisch voor ons alleen. Na een dik half uur komen we in Montijo en fietsen door een troosteloos industriegebied naar Setubal. Daar willen we onze tweede Cruise van de dag beginnen, maar de kapitein heeft lunchpauze dus moeten we bijna een uur wachten. In een lekker zonnetje eten wij dus ook maar onze broodjes met Ham en drinken een lekkere cappuccino.
Rond half drie heeft de kapitein geluncht en varen we in dik 30 minuten naar Soltroia. Dam kunnen we eindelijk echt gaan fietsen door een mooi duinlandschap. Tegen 18.00 uur hebben we bijna 90 km weggetrapt en vinden in Alcacer do Sal het eenvoudige hotel Ceghona.
Vriendelijke ontvangst, fietsen in de garage en dan een lekkere douche.
Nu nog een leuk restaurant voor vanavond Vinden en de dag kan niet meer stuk.