Een kleine wereld - Reisverslag uit Tišnov, Tsjechische Republiek van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Een kleine wereld - Reisverslag uit Tišnov, Tsjechische Republiek van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Een kleine wereld

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Juni 2015 | Tsjechische Republiek, Tišnov

Het was echt een bijzondere ervaring gisteravond in het spa- ên wellnesscenter van hotel Styl in Hlinsko. Zelden zo'n mooi en uitgebreid complex gezien en zeker niet in een hotel. De eigenaar was terecht trots op het geheel en wij hebben voor een habbekrats (8 euro) de hele avond kunnen genieten van diverse sauna's, stoombaden, dompelbad, whirlpool, etc. Onze gepijnigde spieren en gewrichten zijn er helemaal van opgeknapt.
De rit van vandaag was dus eigenlijk een fluitje van een cent: 75 km naar Pension Tisnovska Rychta in Tisnov. En weer hebben we genoten van het prachtige Tsjechische landschap. We fietsten door eindeloos grote wouden, zagen zo nu en dan een ree, een vos, de nodige roofvogels en vooral genoten we van dr STILTE.
Om 15.30 uur waren we al in Tisnov en konden we inchecken. Het pension wordt door Booking gewaardeerd met een 9,4 en dat is terecht. Zonder meer keurig en dat voor 30 euro per kamer. De eigenaresse blijkt ruim een jaar in Eindhoven gewoond te hebben, vertelt daar honderduit over en ondertussen staat Marco buiten geduldig op de fietsen te passen.
Gelukkig heeft het pension lekker bruin bier, dus de rest van deze dag kan niet meer stuk.
Morgen beginnen we aan onze laatste 50 km richting Brno. Ook dat zal ongetwijfeld weer klimmen worden, maar we willen inmiddels niet anders meer!!!!

• 16 Juni 2015 - 21:57

Saskia Bodegom:

Heel veel succes morgen met de laatste kilometers!