Een dagje Praag. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Een dagje Praag. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Een dagje Praag.

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Juni 2015 | Tsjechische Republiek, Praag

Nadat we gisteren de oude stad bekeken hebben, staat vandaag het nieuwere gedeelte op het programma. Maar eerst maken we met de tram een tour door een deel van de stad tot in de verre buitenwijken. Helaas is er geen airco in de tram en het is bloedheet, maar gezien de ritprijs mogen we niet klagen. Vervolgens storten we ons in de toeristenmassa bij het raadhuis met het astronomisch uurwerk en gaan naar het oude Joodse kerkhof.
Na de lunch denken we dan een lekker glas bruin bier te kunnen drinken in de Praagse brouwerij. Maar de hofbrouwerij E Fleku blijkt inmiddels een ordinaire toeristentent te zijn geworden. We drinken wel een lekker glas bruin bier, maar zijn weg voor de accordionisten weer "Tulpen uit Amsterdam" gaan spelen. Een flink onweer heeft inmiddels de ergste hitte verjaagd en we kunnen ons op gaan maken voor het laatste traject van onze reis: 300 km naar Brno.

• 13 Juni 2015 - 19:14

Fred Van Lieshout:

Beste Jongelui,

Proficiat! Jullie hebben dat toch maar weer mooi gepresteerd: 1200 km en dan nog die ene! Ondanks vele hobbels - zowel letterlijk als figuurlijk - hebben jullie Praag - de 'gouden stad' - bereikt. Hopelijk genieten jullie ook van het veel moois en goeds dat deze schitterende stad op allerlei gebied te bieden heeft. Succes met de 'toegift', een ritje naar Brno: 300 km heeft voor jullie niets te betekenen.
    Veel plezier, hartelijke groeten,
    Fred

• 14 Juni 2015 - 19:44

Wim En Coby:

Hallo Jan en Marco,
    Wat een sportievelingen zijn jullie . Een geweldige prestatie. Geniet van Praag en succes op het laatste stuk van jullie reis.
    Groetjes,
    Wim en Coby