Geluk (deel 1) - Reisverslag uit Montalcino, Italië van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Geluk (deel 1) - Reisverslag uit Montalcino, Italië van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Geluk (deel 1)

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Juni 2014 | Italië, Montalcino

De nacht in Montalcino verloopt onrustig; de hele nacht onweer, regen en kerkklokken. Het weer is totaal omgeslagen, het is fris en er hangen donkere dreigende wolken. Maar als we na het ontbijt in een nabijgelegen barretje vertrekken, is het nog droog. We fietsen na 20 km het Nederlandse echtpaar voorbij dat we in Montalcino ontmoet hebben. De vrouw is echt aan het eind van haar latijn en verlangt naar het eindpunt. Wij begrijpen het volkomen want deze route is ECHT ZWAAR.
Rond 13.00 uur eten we een warme lasagna in een zgn. Tavola calda; moet je ook een keer meemaken. Daarna ploeteren we weer verder. Ook vandaag weer voortdurend kilometers lange beklimmingen van 8-12%. En de lucht wordt ondertussen steeds dreigender. Rond 15.30 uur barst er een onweer los, maar dan is daar ineens in een totaal verlaten gebied: il Vecchio feniele. Een agriturismo als in een droom. Een nette kamer, goed eten en een accordeonspeler die een Italiaans feestje opluistert met echte krakers. Wat wil een mens nog meer. Dit is la bella Italia in optima forma!
Ondertussen gutst het buiten van de regen. En nu maar hopen dat het weer morgen wat opgeklaard is.

• 16 Juni 2014 - 20:41

Fred Van Lieshout:

Beste Jan,

Met groot genoegen lees ik van dag tot dag jullie belevenissen in dat bepaald niet vlakke Italiaanse land:
    duidelijk dat het wat betreft de fietstocht lang niet altijd allemaal 'gladjes' is. Ondanks de vermoeienissen die dat met zich brengt, blijft er blijkbaar toch voldoende energie over om van tijd tot tijd volop te genieten. En dat het daar aangaande het weer soms ook afzien is, is duidelijk. Leuk zo'n accordeonspeler te ontmoeten. Het heeft je animo zelf dat instrument ter hand te gaan nemen ongetwijfeld weer aangewakkerd!!!
    Ik denk dat zo langzamerhand het uiteindelijke doel van de reis nu een beetje in zicht gaat komen. Veel succes, veel plezier, veel groeten, ook voor je maat, Marco.
    Fred

• 16 Juni 2014 - 22:15

Henri:

Hoi Jan,

Wat is het weer leuk om het reisverslag van jullie schitterende fietstocht te lezen.
    Mocht je nog op tijd in Rome aankomen voor de kampioenschappen wil je dan de Paus vragen het Nederlands elftal te zegenen? Kaarsje opsteken als de paus geen tijd heeft mag ook :)

Sportieve groet,
    Henri