Fietspaadje - Reisverslag uit Sasso Marconi, Italië van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Fietspaadje - Reisverslag uit Sasso Marconi, Italië van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Fietspaadje

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juni 2014 | Italië, Sasso Marconi

Vrijdag 6 juni belooft een superdag te worden, zeker wat het weer betreft. Om 7.00 uur straalt de zon al aan een strakblauwe hemel en met de temperatuur is niets mis. Met het ontbijt trouwens ook niet; weer super!
Om 9.00 uur fietsen we Trento binnen en gaan naar de Dom waar rond 1550 het Concilie gehouden werd. We kijken even rond op de Piazza Duomo en in de Dom en vervolgen dan onze tocht. Weer over stille fietspaadjes die er allemaal hetzelfde uitzien en die we na 300 km wel kennen.
Ondertussen zijn de boomgaarden ingewisseld voor wijngaarden en gaan we van de Sud Tiroler Weinstrasse naar de wijnen van Alto Adige. Gisteravond hebben we vastgesteld dat ook die smaken.
Na 40 km maken we een omweg naar Rovereto, maar dat hadden we ons kunnen besparen.
Om 15.00 uur stoppen we bij Albergo Olivo en drinken eerst een stevige pint op het terras. Inmiddels is het dik 30 graden dus de vochthuishouding moet op orde gebracht worden!
We hebben vandaag ruim 70 km gefietst en vinden het welletjes. Het moet tenslotte niet op WERKEN gaan lijken.
Marco weet met zijn beste Italiaans en een engelengezicht te regelen dat onze was gedaan wordt. Na 5 dagen fietsen kan onze wielerkleding wel een sopje gebruiken.
Morgen gaan we richting Verona.

• 07 Juni 2014 - 21:25

Fred Van Lieshout:

Beste Jan,

Heel leuk van dag tot dag jullie verrichtingen te kunnen volgen. Jullie doen samen leuke ervaringen op en zien heel wat. Ik ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken over jullie 'inwendige mens'. Tot nu toe lijken jullie steeds neergestreken te zijn op plekken van 'melk en honing'. Als ik jullie goed volg, bereiken jullie met het weekend een stad die mij bijzonder dierbaar is. Het befaamde operafestival laat weliswaar nog een hele tijd op zich wachten, maar er is in die stad aan paleizen, kerken, pleinen en straten veel te beleven. Je kunt er gemakkelijk meerdere dagen doorbrengen. Dat zal echter jullie bedoeling niet zijn. Niet dat je eerder dan gepland in Rome wilt aankomen, maar je komt nog meer grote en kleine steden en dorpen tegen die je niet onbezocht zult willen laten. Graag wens ik jou, Jan, en je maat, Marco, heel veel fietsplezier. Geniet in alle opzichten: natuur, cultuur, religie en . . . spijs en drank.

Hartelijke groeten,
    Fred