Een nieuw soort fietsbroek - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Jan Groenen - WaarBenJij.nu Een nieuw soort fietsbroek - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Jan Groenen - WaarBenJij.nu

Een nieuw soort fietsbroek

Door: Jan Groenen

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Juni 2014 | Oostenrijk, Nauders

Gisteren is onze reis naar Rome dan eindelijk begonnen. Om 11.00 uur gistermorgen kwamen we op Eindhoven Airport bij elkaar om te vertrekken naar Innsbruck. Marco was als de dood dat zijn fiets in beslag genomen zou worden door de conservator van het van Abbe-museum(moderne kunst), maar gelukkig wist een authentieke fietspyama het kunstwerk voldoende te verbergen. Na het afscheid van onze wederhelften stapten we in het vliegtuig om nauwelijks 1,5 uur later te landen op het vliegveldje van Innsbruck. Na de nodige installatie- en omkleedwerkzaamheden vertrokken we rond 16.30 uur om via de Innradweg en nog wat plaatselijke karrensporen om 19.00 uur in Telfs te belanden. Ingecheckt in Gasthof Plattenhof en daarna naar Pizzeria Va Bene, waar we echt lekker gegeten hebben.
Vanmorgen om 6.45 uur opgestaan. Om 7.15 uur richting de ontbijtzaal, maar Marco heeft een verrassin in petto. Hij heeft een nieuw soort fietsbroek aangeschaft, met niet alleen een zeem aan de binnenkant, maar ook een prachtige zeem aan de buitenkant. Daar gaat hij straks in Italie beslist de blits mee maken!
Na het prima ontbijt vertrekken we om 8.30 uur richting Nauders, weer via de Innradweg. Een prachtige route, merendeels over een rustig fietspad met voortdurend uitzicht op besneeuwde bergtoppen van dik 3000 m hoogte.
In Landeck slaan we onze lunch in, die we even verderop op een bankje naast een kapel gebruiken.
Na bijna 100 km rijden we even Zwitserland in en dan begint de 7 km lange klim naar Nauders, eigenlijk het begin van de Reschenpas. Het is stevig afzien, maar in Nauders wacht Hotel Alpetta met een welnesscentrum en een prima menu. Het leek vandaag heel even op werken, maar nu overheerst weer het vakantiegevoel.
Morgen wacht de verdere beklimming van de Reschenpas en dan bollen we Italië in.